lørdag den 5. september 2015

fugleblivelse

Gentande:
- print med en illustration af Isis fundet via Google, et screenshot fra en youtube film om krystaller, noget med 5-fold, et billede jeg har taget da jeg var måske 7 år igennem hegnet ind til påfuglen i anlægget i Vinderup, hvor min far er vokset op. Jeg syntes ligesom at mønstrede på påfuglen og hægnets mnøster, var en slags af samme krystallisering. ovenpå ligger tekst, jeg har slået op i Delueze og Gutaris Tusind Platuer, under alle steder der stod om krystaller. Et af stederne står der om Mozarts fugleblivelse.
- et hvidt stykke papir
- rødder fra karsemalerier. Rizhomatiske rødder
- en tegning, der har lidt vandskade, men som er tegnet i botanisk have i 2010, og forstiller en plante der nærmest kun består af en rizhomatisk rodklump.
- et fotografi taget af en illustration i en bog, i en lejlighed, hos en rig, gavmild og kunstnerelskende filipinsk mand i Wien. Billedet forstiller en illustration af et fugleskellet og et menneskeskelet.
- et fotografi, der forstiller fjer i lysegrøn, koboltblå og brun. Billedet er taget af en side i en bog i et kollektiv uden for Amsterdam i 2013
- man kan også se hjørnet af en bog om maleri, jeg kan ikke huske hvilken side jeg havde slået op på.
- op ad væggen står a4-tegnepapir, med skitser til fulgedragter til mennesker, og noter til filmen om krystaller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar