lørdag den 8. august 2015

tæt på kirkegården

Ligger under den evigt voksende ask
Der er et nøgent menneske på en kronhjort
Vandet pjasker på dem i tomgang

Jeg har ligget vågen sammen med en tilsyndeladene fortabt

Jeg havde ellers genfundet en metode til at falde i søvn
Fokus på ånddragtet

Men når der pludselig er to

Der er små søde snusehunde
Jeg vidste dem mine værker
Billederne på min mac

Jeg må ikke date’e flere kunstnere
Jeg skal gøre rent omlidt
Det er mit job

Snusehundene er de samme
Tre af samme slags
De har nogenslags håndtag på
Én har brunt hoved, sort og en med en sort plet rundt om øjet
Den med den sorte plet snuser til min hånd mens jeg skriver på min mac

En anden langhåret bader i springvandet
Evigt pjaskende i tomgang
Man må ikke drikke vandet

Mærkelige forældre
Moren taler ned til barnet, ligesom fittidshjembørn der mobber hinanden. Ungen svare igen. Men han griner alligevel
En vips sviger ubehagelig tæt
Måske kan den lugte de søde vindruer
Eller lide min blomstrede skjorte
Den bliver ved
Måske skal jeg gå

Moren ser glad ud
Manden ser sur ud
Han er skåret i et gråt stykke og har en smal streg af solbriller over ansigtet
Han holder den pelsede hund i snoren


Ingen kommentarer:

Send en kommentar