torsdag den 23. juni 2016

Gå planken ud



"Mit problem er at jeg altid ødlægger det hele præcist lige før det er færdigt.  I stedet for at gå planken ud smadre brættet før nogen andre går derud."

Satsningen

Agression

Frygten for at ødlægge et stykke arbejde man har arbejdet længe på

Når man tankemæssigt har færdiggjort noget er driften for at færdiggører det forsvundet.

Frygt for en udefra forventning og noget med at stå indenfor noget.


A method of breaking down systems

Jeg tror den intuition jeg følger er bygge op omkring heletiden at vende om eller finde en ny vej afprøve noget nyt end det forudbestemte. Så den men planken holder måske ikke. 

Jeg hørte en gang en Jazzmusiker tale om da han spillede rock, det er et tog der kører derud af og du kan ikke hoppe af og tjekke et sted ud. Mens jazz er et koralrev hvor du spiller til hinanden.

Improvisationen 

Det gik op for mig sammen med Antelperne  

Den måde jeg tegne på (og tegning er alt; skrift, maleri, opbygning af skulpturelle objekter, kuratering af værker, nej ikke snapshottet, men bevægelsen) er improvisatiorisk: What do I have now what can I do next? 

Gå planken ud og svøm i koralrevet. 

  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar